fbpx

Mistä ideat postauksiin?

Useat yrittäjät uskovat, ettei heillä ole mitään asiaa, joista he voisivat tehdä postauksen sosiaaliseen mediaan, omaan tai yrityksen kanavaan.

Se ei ole totta ollenkaan…

Ehkäpä sinäkin kamppailet juuri tällä hetkellä tämän saman asian kanssa. Mietit kuumeisesti mitä kirjoittaisit facebookiin, mutta ideat ovat hukassa. Mitä enemmän joudut miettimään, sitä enemmän aikaa kuluu ja lopulta huomaat, ettet postannut yhtään mitään. Tai jos postasit jotain, et kuitenkaan ole tyytyväinen postaukseesi.


Jokaisella yrityksellä on monia aiheita, joiden ympärille voi rakentaa postauksia. 

Annan sinulle 10 esimerkkiä;

1# Oma tarinasi

Kerro oma tarinasi. Älä paljasta kaikkea kerralla.
Kerro lukijalle, potentiaaliselle asiakkaallesi miten tulit siihen, missä olet tällä hetkellä. 
Kerro omaa taustaasi ja sitä, mikä sai sinut lähtemään yrittäjäksi. 
Miten tarinasi jatkuu tästä?

2# Iso paljastus

Onko jotakin mielenkiintoista tulossa / tekeillä? 
Aloita herättämällä kiinnostus tulevaa paljastustasi kohtaan pikku hiljaa. 
Paljasta lukijalle tulevasta paljastuksesta vähän kerrallaan ennen varsinaista paljastusta.
Entä paljastuksen jälkeen? Voit jatkaa aiheella. 

3# Elämää yrittäjän arjessa

Kerro yrittäjän arjesta. 
Älä postaa pelkkää ”jetsettiä”, vaan yrittäjän oikeaa arkea iloineen ja murheineen. 
Tutustuta itsesi lukijaan, potentiaalisiin asiakkaisiisi.

4# Virstanpylväät

Mitä virstanpylväitä yrityksesi historiaan sisältyy?
Älä paljasta kaikkea kerralla, vaan muistele yrityksesi eri virstanpylväitä ja kerro niistä tarina. Mitä ja milloin? Mitä sen jälkeen on tapahtunut / mihin se johti?

5# Jaa innostuksesi

Kerro omasta innostuksestasi.
Kerro esimerkiksi, kun olet ollut erinomaisessa koulutuksessa ja nyt olet innokkaana viemässä oppimiasi asioita käytäntöön. Sait esimerkiksi ihanan asiakaspalautteen, jonka haluat jakaa. Järjestit tilaisuuden, joka oli menestys. Tai sait vaikka uuden palvelun valmiiksi tai tuotteen myyntiin.  

6# Tapahtumapostaus

Tee postaus tai live paikan päältä tapahtumassa, esim. tauolla.
Kerro lyhyesti missä olet tällä hetkellä ja muutamalla sanalla tunnelmia tapahtumasta ja mitä vinkkejä olet saanut. Kerro esimerkiksi, että illalla / huomenna paljastat 3 asiaa mitä olet oppinut. Paljastat asioita,  jotka hyödyttävät myös asiakastasi. 

7# Vastaus kommenttiin

Hyödynnä saamasi yksittäinen kysymys tai kommentti mahdollisuuteen selventää asioita myös muille. 
Esimerkiksi jos asiakkaasi soittaa ja kertoo ongelmasta vaikka verkkokaupassasi, niin voit hyödyntää tämän. Kerro asiakkaillesi, että sait puhelun, että verkkokaupassa on jotain häikkää. Selvitit asiaa ja nyt kaiken pitäisi toimia moitteettomasti. Et tiennyt ongelmasta ennen asiakkaan soittoa, joten tuo soitto oli sinulle todella tärkeä. Kerro vielä lopuksi, että toivot, ettei häiriötilasta aiheutunut ongelmia. 

8# Tuote- tai palvelupostaus

Kerro lukijalle mitä hyötyä tuotteestasi tai palvelustasi on lukijalle. 
Kerro mitä tuotteesi tai palvelusi tekee asiakkaalle, ei niinkään mikä tuote on. 

9# Muiden kommentit

Kysy asiakkaaltasi / yhteistyökumppaniltasi olisivatko he kiinnostuneet kertomaan miksi juuri sinun yrityksesi tuotteet ja palvelut ovat hyviä?
Käytä näitä saamiasi kommentteja omissa postauksissasi. 
(Voit tehdä asiakaskyselyn, jossa saat vastauksia juuri näihin asioihin. Autan sinua mielelläni.)

10#  Esittelypostaukset

Tutustuta myös tiimisi ja yhteistyökumppaneitasi asiakkaallesi. Kerro missä asioissa he voivat auttaa asiakastasi. Kerro mitä olet oppinut heiltä. 


Haluatko apuani?

Toivottavasti näistä esimerkeistä sait ideoita postauksesi sisällöstä. Jos tarvitset apua, niin autan sinua mielelläni. 


Haluatko päästä eteenpäin helpommalla?

Jos sinusta tuntuu, ettei aikasi riitä millään, niin autan sinua mielellläni.

Lähetä minulle viestiä alla olevan lomakkeen kautta. Kerro miten voin auttaa sinua, niin olen sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. 

Virpi Silonsaari

Yrittäjä / VS IDEA
Copyright by Lupausten Portaat / VS IDEA 2019