Minkälaisia unelmia ja tavoitteita sinulla on tällä hetkellä?

Kipuiletko jonkun terveyteen liittyvän asian kanssa? Jatkuvan väsymyksen ja vetämättömyyden tunne voi olla kumppanisi joka päivä, varsinkin pimeinä vuodenaikoina.

Haluaisitko lisää virtaa ja energiaa päiviisi?

Miten olet nukkunut viime aikoina?

Menevätkö yön tunnit valvoessa tai vatvoessa menneitä tapahtumia ja tulevia seuraavan päivän tekemisiä? Aamulla herätessäsi huomaat olevasi väsyneempi kuin nukkumaan käydessäsi. Nukkumasi tunnit eivät tuo kaipaamaasi palautumista jaksamiseesi.

Haluaisitko parantaa unenlaatuasi?

Kannatko kaikkia maailman murheita harteillasi ja siinä sivussa olet unohtanut tai kadottanut kokonaan itsesi ja oman hyvinvointisi.

Haluaisitko saada kiireen ja stressin hallintaan?

Varsinkin meillä naisilla tunteet nousevat helposti pintaan, niin hyvässä kuin pahassa. Valitettavan usein ne vaikuttavat tekemiimme päätöksiin. Mieliteot valtaavat mielen ja toimit helposti automaattiasetuksella tietyissä tilanteissa.

Haluatko nousta mielitekojesi yläpuolelle?

Joulupyhät ja alkuvuoden herkuttelut ovat voineet kutistaa vaatteitasi, et ehkä pidä ulkonäöstäsi ja olet kyllästynyt painoosi.

Haluaisitko muutosta ja voida paremmin?


Estääkö jokin sinua pääsemästä eteenpäin?

Tänä päivänä meillä kaikilla on suuri määrä tietoa helposti saatavilla.

Tässä tiedon yltäkylläisyydessä tarvitaankin varsinaista medianlukutaitoa, jotta löytää joukosta ne asiat, jotka auttavat juuri sinua. Se mikä sopii kaverille, ei välttämättä sovi sinulle. Jos yksi konsti ei tepsi, siirrytään helposti kokeilemaan seuraavaa ja seuraavaa.

Kierre on loputon ja lopputuloksena elimistö on aivan sekaisin. Ehkäpä sinäkin tiedät kokemuksesta tämän.

Tiedämme miten pitäisi syödä ja miten pitäisi liikkua. Tiedämme myös, kuinka tärkeää on riittävä uni ja palautuminen, mutta jokin estää sinua pääsemästä eteenpäin. Vaikka olet kokeillut kaikkea mahdollista, niin tulokset antavat odottaa itseään ja olet entistä pettyneempi, sekä kokeilemiisi asioihin, että itseesi.

Oletko heittänyt hanskat tiskiin vai uskotko, että pystyt muuttamaan nykyistä tilannetta parempaan?

Muistan usein itsekin käyttäneeni sanontaa, ettei tämä ole uskon asia. Mutta todellakin, mikäli et itse usko, niin et tule onnistumaan. Mutta mikäli uskot itseesi ja siihen, että pystyt, saavutat tavoitteesi ja tulet onnistumaan, niin tulet onnistumaan.

Mielellämme on valtava voima! Valjastetaan se käyttöösi.

Tiedämme miten ja mitä pitäisi syödä, mutta tiedätkö miten paljon sinun pitäisi syödä?

Harmillisen moni kanssakulkija panttaa syömistään sillä ajatuksella, että paino tippuisi. Se on totta, että mikäli kulutuksemme on suurempi kuin energiansaantimme, niin laihdumme. Mutta sitä ei kannata tehdä oman hyvinvoinnin kustannuksella.

Pahimmillaan kaikki oikea ruoka loistaa poissaolollaan, kun mielessä on pelko siitä, että se lihottaa. Kuitenkin normaalia kotiruokaa saa syödä aika paljon. Sitä pelätään aivan turhaan. Suurempi riski ovat ne päivän aikana syödyt monet pienet ns. kevyet välipalat ja juomat, joilla korvataan oikeita aterioita. Päivä saattaakin mennä kevyillä salaateilla ja illalla nälkä on entistä suurempi ja houkutukset ylilyönteihin ovat helposti jo ovella odottamassa.

Jos vielä tahdonvoimalla jätät myös illan syömisen väliin, niin tuloksena ei todennäköisesti ole painonpudotus, vaan entistä väsyneempi ja ehkäpä äkäisempi hahmo, jolla on jatkuva nälkä.

Elimistö pistää kovasti hanttiin ja yrittää kertoa, ettei suusta ole mennyt tarpeeksi polttoainetta edes peruselintoimintojen ylläpitoon.

Olemme kaikki erilaisia.

Meillä kaikilla on erilainen lähtötilanne, historia, aktiivisuustaso, ajatukset, mieltymykset, tunteet ja tavat sekä rutiinit toimia.

Me kaikki myös käsittelemme asioita eri tavalla.

Siihen, miten käsittelemme asioita vaikuttaa moni asia. Esimerkiksi aiemmat kokemukset, sattumukset ja epäonnistumiset, lapsuuden kokemukset ja muistot, elämän kolhut ja kriisit. Ne kaikki vaikuttavat meihin, usein tiedostamattamme.

Joskus joku harmiton lausahdus voi estää etenemisen pahimmillaan moniksi kymmeniksi vuosiksi tai kokonaan.

Teemme asioita autopilotilla päivästä toiseen, vaikka tiedostamme sen, että jotakin pitäisi tehdä toisin.

Näin voi mennä vuodesta toiseen, jopa kymmeniä vuosia. Kehomme on erittäin viisas. Se antaa kyllä meille merkkejä, että nyt pitäisi hellittää tai tehdä jokin muutos. Emme kuitenkaan osaa kuunnella kehomme viestejä. Emme ennen kuin tulee SE pysähdys, joka pakottaa tekemään muutoksen. Joillekin pysäytys tulee lääkärin suusta, joillekin esimerkiksi läheisen menetyksestä, vakavasta sairaudesta tai onnettomuudesta tai jostakin muusta.

Joillekin meistä tuo pysähdys on tullut, toisille pysäytyksiä tarvitaan useammin, kuin kerran. Tärkeää tässä pysäytyksessä ja siinä hetkessä sekä sen jälkeen on se, osaammeko ja pystymmekö tekemään tarvittavat muutokset vai jatkammeko samalla tavalla elämää eteenpäin.

Jatko on kokonaan sinun käsissäsi.

Toivottavasti sinun ei tarvitse odottaa tuota pysähdystä, ennen kuin tiedostat muutoksen tarpeellisuuden, vaan pystyt jo ennakkoon keskittymään omaan hyvinvointiisi.

Kukaan ei voi elää tätä elämää sinun puolestasi.

Kukaan toinen ei voi syödä sinun puolestasi.

Kukaan toinen ei voi tuntea tuntemuksiasi puolestasi.

Eikä kukaan toinen voi tehdä muutosta sinun puolestasi.

Sinun pitää tehdä se itse.

Mutta sinun ei tarvitse tehdä kaikkea yksin, sillä apua ja tukea on saatavilla.

Vaikka muutos ja siihen liittyvien tunteiden kohtaaminen on pelottavaa, on se sen arvoista.

Itselläni juuri tunteiden käsittely tapoihin ja uskomuksiin liittyen on ollut haasteellisinta.

Kun ymmärtää sen, että omaan mieleen voi vaikuttaa, on jo pitkällä. Vaikka kyse olisi syömisestä ja sen ympärille liittyvistä asioista, on erittäin tärkeää oppia käsittelemään omia ajatuksia, uskomuksia ja tunteita omien toimintatapojen ja rutiinien taustalla. Vain siten pääsee kiinni todelliseen syyhyn tai syihin siitä, miksi et pääse eteenpäin.

Jos joku olisi sanonut 15-vuotialle Virpille, että riität juuri tuollaisena kuin olet, eikä sinun tarvitse suorittaa koko ajan ja todistaa jatkuvalla tekemisellä muille mitään, niin matkanteko omaan pysähdykseeni olisi ollut paljon helpompi. Tiedän, etten ole ainoa lajissani.

Koska olen aina vaatinut itseltäni paljon, olen vaatinut samaa myös muilta. Se on joskus vastapuolesta tuntuvat kovalta ja tunteettomalta.

Tässä on syy siihen, miksi lähdin kouluttautumaan toisten auttamiseen.

Haluan auttaa sinua etenemään kohti omaa tavoitettasi ja unelmaasi.

Haluan auttaa sinua hyväksymään itsesi kaikista virheistä ja vatsamakkaroista huolimatta, alleista puhumattakaan.

Usein ajatellaan, että valmennus on kuntosalirääkkiä tai muuta kuntoilua suu vaahdossa.

Näin itsekin ennen ajattelin, koska aika usein omat valmennukseni olivatkin juuri sellaisia. Kerran viikossa tunti valmentajan kanssa ja muutaman kerran omatoimisesti. Lisäksi vähäkalorisella ruokavaliolla, nälkää nähden, että paino tippuisi. Miten meninkään metsään ja pahasti.

Mielestäni valmennus on oikeastaan kaikkea muuta.

Valmennuksessa saat työkaluja oman elämäsi hallintaan ja juuri niihin asioihin, joihin tarvitset apua, jotta pääset eteenpäin. Ja koska kaikki vaikuttaa kaikkeen, pitää ottaa huomioon koko paketti, kokonaisvaltaisesti.

Joskus valmennus voi olla esimerkiksi kuntosaliharjoittelua ja joskus pelkkää keskustelua. Se voi olla myös pelkkää keskustelua joka kerta tai vaikka yhteinen kävelylenkki.

Mikäli kuntoilu on asia, joka tuntuu mielekkäältä, niin toki siihen saat tarvitsemasi ohjeet, opastuksen ja ohjelmat. Kaikki räätälöidään tukemaan sinun tavoitteitasi. Kuntosalille tai juoksemaan ei tarvitse lähteä, mikäli ei halua. On paljon muitakin tapoja liikkua, joilla saa enemmän virtaa päiviin ja hymyn huulille.

Jo pelkkä ulkona kävely toimii erinomaisesti, niin keholle, kuin mielelle. Ja se on usein jopa suotavampaa, kuin sisätiloissa rehkiminen.

Lähdetään liikkeelle siitä, mikä on Sinulle mielekästä.

Liikkumisen tulee olla hauskaa ja siitä pitää nauttia, kuten ruoastakin.

Valmentajan tulee olla tavoitettavissa myös yhteisten tapaamisten ulkopuolella, jotta tarvittaessa saat avun mahdolliseen ongelmaasi. Jo tieto siitä, että voit ottaa yhteyttä, eikä tarvitse odottaa seuraavaan tapaamiseen, auttaa. Tiedät, että sinulla on tuki matkallasi.

Ehkäpä mielessäsi päällimmäisenä tällä hetkellä pyörii ajatus, että painoa pitää saada alas. Syömälläsi ravinnolla on tässä erittäin suuri rooli. Kun saat tukea juuri niihin asioihin, joita tarvitset tällä hetkellä, pääset eteenpäin kohti tavoitteitasi.

Saatat nyt miettiä, että et halua mitään dieettiä tai kuuria tai haluat juuri jonkun hittidieetin. Mutta et todellakaan haluaisi tai ole valmis luopumaan mistään herkkuruoastasi. Siitä ei ole ollenkaan kyse.

Kaikki kuurit ja dieetit kannattaa unohtaa. Ne ovat aina jonkun mittaisia jaksoja, joiden jälkeen palataan hyvin usein takaisin lähtötilanteeseen tai jopa vieläkin kauemmas.

Jo pelkkä kuuri tai dieetti kuulostaa mielestäni sanana negatiiviselta ja useimmiten antaa meille listan ruoista, joita saamme tai emme saa syödä. Tälläkin hetkellä lehdistä voi lukea useammista ruokavalioista, jotka ovat IN ja niitä suositellaan nyt kaikille.

Tosiasia on, että koska me kaikki olemme yksilöitä, niin se mikä käy kaverille tai löytyy aikakauslehden sivuilta, ei välttämättä käy sinulle.

Jo painonpudotus ajatuksena tai oikeastaan puntarin lukema aiheuttaa monille, varsinkin naisille ylimääräistä stressiä ja aivan turhaan. Sehän on vain yksi lukema, joka vaihtelee päivittäin. Tärkeämpää on mielestäni hyvä energinen olo ja kroppa, jossa tunnet olevasi kuin kotonasi, kuin puntarin näyttämä lukema.

Kun syöt monipuolisesti ja riittävästi, niin sillä on myös painoon suotuisat vaikutukset.

Useat meistä ovat olleet laihdutuskuurilla koko ikänsä. Se kannattaa nyt viimeistään stopata ja ruveta syömään – riittävästi ja monipuolisesti.

Usein ne ruoka-aineet, jotka ovat kiellettyjen listalla nousevat kiellon jälkeen entistä himoitummiksi. Tiedät varmaan tunteen. Mielemme vaan toimii niin. Juuri tästä johtuen mikään ruoka-aine ei ole kielletty.

Saat työkaluja siihen, että pystyt suhtautumaan ravintoon ja syömiseesi luontevasti, ilman turhaa stressiä. Näin sinun ei tarvitse miettiä koko ajan mitä saat tai et saa syödä ja voit keskittää energiasi johonkin muuhun.

Mikäli haluat muutosta nykytilanteeseen ja tunnet, että minulla voisi olla jotakin annettavaa sinulle, niin jutellaan lisää.

Voit soittaa minulle 040-508 9046 tai laittaa viestiä sähköpostilla info@lupaustenportaat.fi niin olen sinuun yhteydessä.

Kaikki lähtee liikkeelle ensimmäisestä keskustelusta tai tapaamisesta.

Tässä keskustelussa kartoitamme alkutilanteesi ja tavoitteesi. Samalla mietimme yhdessä sitä, minkälaisesta valmennuksesta sinä hyötyisit tällä hetkellä eniten. Sen pohjalta mietimme mahdollista jatkoa.

Tämä keskustelumme ei sido sinua mihinkään ja se on sinulle maksuton.

Sinä onnistut!
Kohti tavoitteitasi, askel kerrallaan!

Virpi

Ps.
Mikäli et vielä ole liittynyt mukaan sähköpostituslistalle, niin liity mukaan tästä linkistä!

Saat liittymislahjana 10 euron alennuskoodin. Voit käyttää alennuksen Lupausten Portaiden verkkokaupan kassalla valitsemastasi tuotteesta tai palvelusta.